Francuski dom mody Balmain wprowadził spersonalizowane i wirtualne przymiarki na swojej stronie e-commerce dzięki współpracy z firmą technologiczną Bods.
Założona przez Christine Marzano w 2021 roku, firma Bods oferuje technologię 3D stylizacji cyfrowej, wykorzystującą sztuczną inteligencję (AI), która pozwala klientom wirtualnie przymierzać, stylizować i dobierać akcesoria do ubrań z ich marki.
Balmain to najnowsza marka, która przyjęła tę technologię, umożliwiając klientom tworzenie spersonalizowanych awatarów 3D, które można następnie ubierać w cyfrowe rekreacje sygnowanych projektów oraz modeli z wybiegów, aby pomóc w doborze rozmiaru.
Początkowo wprowadzono wirtualne wersje siedmiu gotowych projektów Balmain, klasycznego buta i pięciu skórzanych torebek. Para planuje rozszerzyć współpracę o więcej modeli w późniejszym etapie, a także dodać wyglądy z wybiegów Paris Fashion Week.
W komunikacie Simon Cottigny, dyrektor ds. cyfrowych Balmain, powiedział: „Wiedząc, że cyfrowe rekreacje firmy Bods wiernie oddają unikalne sygnatury, wzory i projekty Balmain, a fitmapa i szczegóły z życia wirtualnie pomagają w idealnym dopasowaniu, uważamy, że BODS znacznie pomoże naszym klientom Balmain w podejmowaniu bardziej pewnych decyzji. To dodatkowe zabezpieczenie poprawi naszą konwersję i ostatecznie zmniejszy liczbę zwrotów.”
Balmain podkreśla, że wdrożenie Bods jest zgodne z zobowiązaniami domu mody w zakresie zrównoważoności, pomagając zmniejszyć możliwość zwrotów i tym samym ograniczając ilość odpadów oraz koszty przesyłki.