Jak wzmocnić odporność organizmu w kilku prostych krokach

REKLAMA

Wzmocnienie naszej odporności jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym, ale sam proces wzmacniania warto zacząć dużo wcześniej. Obniżona odporność niesie ze sobą wiele skutków – zatkany nos, ból gardła, kaszel czy stan podgorączkowy. Możesz wzmocnić swój układ odpornościowy, stosując się do kilku prostych rad. Co zrobić żeby wzmocnić odporność?

REKLAMA

O naszą odporność oczywiście powinniśmy dbać przez cały rok, ale w okresie jesienno-zimowym szczególnie jesteśmy narażeni na choroby. Ryzyko dotyczy każdego, niezależnie od płci czy wieku dzieci. Warto poznać i kilka zasad, które pomogą zadbać o Twoją odporność. Wzmocnienie odporności jest ważne, by nasz organizm sam mógł się bronić przed wirusami bakteriami i grzybami. Gdy do naszego organizmu dostaną się drobnoustroje chorobotwórcze, budzi się układ odpornościowy (układ immunologiczny).

Sposoby na wzmocnienie odporności

Nie jest tajemnicą, że alkohol i papierosy nie wpływają pozytywnie na nasz organizm. Używki niszczą witaminy i mikroelementy, które wzmacniają nasze siły obronne. Jedną z pierwszych rzeczy, którą powinniśmy zrobić w kierunku poprawy naszej odporności powinno być ograniczenie, lub całkowite wyeliminowanie alkoholu i papierosów.

Jak wzmocnić odporność

Warto zadbać również o odpowiednią ilość snu i ograniczać stres. Odporność organizmu osłabiają też sytuacje stresowe, życie w napięciu. Nie zawsze będziemy w stanie uniknąć stresowych sytuacji, ale warto uczyć się kontrolować stres. Często może pomóc nam w tym medytacja, sport, masaże czy doraźnie napary ziołowe.

Ogromne znaczenie dla naszej odporności ma również dieta. Zadbajmy o jej różnorodność i jakość. Szczególnie warto zadbać o dostarczania odpowiedniej ilości witaminy C oraz witamin A, D i E. Ważna jest również odpowiednia suplementacja minerałów takich, jak cynk i żelazo.

Jak wzmocnić odporność

Doskonałą receptą na zwiększenie naszej odporności jest aktywność fizyczna. Jeżeli nie masz czasu na regularne uczęszczanie na siłownie, bieganie czy zajęcia fitness, to spróbuj wykorzystać czas dojazdu do pracy. Może warto zamienić samochód na rower?. Pamiętaj również, że codzienne spacery mogą dać nam naprawdę wiele dobrego.

REKLAMA

Zobacz również